Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)

Catàleg de Serveis

Registre de documents de voluntats anticipades


La llei 21/2000, de 29 de desembre, sobre els drets d'informació concernent la salut i l'autonomia del pacient, i la documentació clínica, com un pas més en el procés de responsabilització de la ciutadania en les decisions relatives a la seva salut, introdueix la possibilitat d'elaborar documents de voluntats anticipades.

Es crea el Registre de voluntats anticipades, adscrit a la Direcció General de Regulació, Planificació i Recursos Sanitaris del Departament de Salut, en el qual a sol·licitud de la persona atorgant, s'inscriuen els documents de voluntats anticipades, independentment que s'hagin emès davant notari o notària o de testimonis.

Els objectius del Registre de voluntats anticipades són els següents:

a)Facilitar el coneixement de l'existència de documents de voluntats anticipades i del seu contingut.

b)Facilitar l'accés als documents de voluntats anticipades i la seva consulta, de manera àgil i ràpida, per part de les persones professionals que, en els supòsits que preveu la Llei 21/2000 de 29 de desembre, hagin de conèixer les orientacions i instruccions que s'hi contenen, mitjançant la creació d'un fitxer automatitzat.

Procediment d'inscripció en el Registre de voluntats anticipades

Tràmits


Informació addicional



Normativa



Entitat responsable
Departament de Salut
Per obtenir informació sobre el servei, cal adreçar-se als punts d'informació detallats al quadre lateral.
Podeu informar-vos
 Per telèfon

logo 012

A Internet
data actualització (28/06/2011)
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya